Vi jobber med merkevarer på Sunnmøre
Content marketing
Sunnmørspostens nysatsing SMP Brand Studio produserer og leverer ulike tjenester innen innholdsmarkedsføring, også kjent som Content Marketing. Innholdsmarkedsføring handler om å produsere kvalitetsinnhold som interesserer, engasjerer og inspirerer et klart definert publikum, med mål om å tiltrekke nye kunder og øke merkevarebevisstheten.
En strategi for markedsføring som går ut på å produsere innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Content er merkevarebyggende over tid, og gjort på riktig måte skaper dette et «varig inntrykk».

Godt innhold bygger tillit og relasjoner
Bygger tillit
Innhold bygger tillit, troverdighet og langsiktige relasjoner. Om man holder seg til «de tre t-ene» i innholdsmarkedsføring handler det også om tålmodighet for å lykkes med godt innhold. Det tar tid å bygge tillit og troverdighet.
Referanser
Se oversikt over våre tidligere referanser på smp.no/brandstudio
Hvordan tiltrekke og begeistre?
Kundene ønsker å kjøpe på egne premisser, og de ønsker også å finne frem til relevant informasjon rundt et produkt eller en tjeneste som passer dem best både tids- og budsjettmessig. På den måten vil de ta mer ansvar også når de skal kjøpe.
Skaper engasjement på SOME
Levetiden øker
Innholdsmarkedsføring er merkevarebyggende over tid, og gjort på riktig måte skaper dette et «varig inntrykk». Det handler om å skape nyttig, engasjerende og relevant innhold som folk ønsker å konsumere.
Underholde i stedet for å selge
Content marketing eller innholdsmarkedsføring skal hjelpe, undervise og/ eller underholde i stedet for å selge. For å nå målgruppen din der de er, må du distribuere og promotere innholdet ditt via ulike plattformer. I stedet for å promotere dine produkter og tjenester, promoterer du innholdet ditt.
Lang lesetid på godt innhold
Det finnes vesentlige virkemidler som kan bidra til god innholdsproduksjon. Det finnes ikke kun ett riktig svar på hva som er godt innhold. En stor nytteverdi kan være å lytte til kundene i sosiale medier.
Flere tilbakemeldinger
Eiendomsrett over eget innhold